Regiony o znaczeniu turystycznym

Każdy kraj stara się w miarę możliwości szybko zdiagnozować własne mocne strony w aspekcie promowania turystyki i finansować je na tyle aktywnie i dynamicznie, by jak najszybciej z turystyki uczynić kolejną dochodową gałąź gospodarki. Oczywiście niektóre aspekty są trudne do przeskoczenia – np. brak wysokich gór raczej uniemożliwi zarabianie na zimowym ruchu narciarzy.

Regiony położone w wysokich górach jak Alpy od wielu dekad czy nawet stuleci, starały się nauczyć współżycia z górami. A dzięki wielkiej popularności last minute narty kurorty najpopularniejsze szybko stały się prawdziwymi kopalniami złota dla przedsiębiorstw, które świadczyły dla turystów usługi i oferowały im produkty. Dzisiaj gospodarka austriackiego Tyrolu jest tak bardzo dynamiczna nie tylko dzięki narciarstwu, ale z całą pewnością ogromny napływ turystów w okresie sezonu przyczynia się do zwielokrotnienia wpływów nie tylko miejskiej kasy w Innsbrucku.

Alpy gwarantują możliwość pozyskania wielu turystów, ale wymagają odpowiedniego zaadaptowania. Doskonale wiedzą o tym Włosi, którzy początkowo zapraszali turystów raczej w strony nieco niżej położone, a dopiero z czasem odkryli, jak wiele narty we Włoszech mogą zmienić na lepsze. W Dolomitach tryumfy święcą dzisiaj przede wszystkim dwa ośrodki miejskie – Bolzano oraz Trydent, które są w okresie sezonu najeżdżane przez dziesiątki tysięcy spragnionych białego szaleństwa turystów. Równie ważne dla nich jest odpowiednie przygotowanie tras biegowych czy stoków zjazdowych, co możliwość obcowania na co dzień z doskonałą, znaną na całym świecie, włoską kulturą.